Dieta Ketogeniczna – co warto wiedzieć?

A low-carb diet is low in carbohydrates, primarily found in sugary foods, pasta and bread. Instead, you eat real foods including protein, natural fats and vegetables.

 

Dieta ketogemniczna

Dieta Ketogeniczna – co warto wiedzieć?

Charakterystyka diety ketogenicznej
Dieta ketogeniczna cechuje się długotrwałym ograniczonym spożyciem węglowodanów,
które stanowią zazwyczaj główne źródło energii. Kiedy poziom przyjmowanych
węglowodanów spada poniżej 50 g, organizm zaczyna wytwarzać energię z tłuszczów oraz
ciał ketonowych, które powstają w wątrobie. Ten stan nazywa się ketozą żywieniową.

Co można jeść na diecie ketogenicznej?

Jadłospis keto, mimo że wiąże się z ograniczeniem węglowodanów, jest dość bogaty i
zróżnicowany. Jego podstawą są tłuszcze nasycone, dlatego należy postawić na wysokiej
jakości produkty odzwierzęce, czyli mięso, jajka, nabiał pochodzące od zaufanych dostawców
lub hodowli ekologicznych. Zielone i białe warzywa, czyli np. szpinak, brokuły czy kalafior
też są wskazane, ponieważ zawierają niewielką ilość węglowodanów. Jak ognia zaś należy
unikać tłuszczów przetworzonych, które znajdują się m.in. w margarynie.

Kto może skorzystać z diety ketogenicznej?

Dieta nisko węglowodanowa jest świetnym rozwiązaniem dla osób, które w krótkim czasie
chcą zrzucić zbędne kilogramy. Dieta ta sprawdzi się również, jeśli po spożyciu większej
ilości węglowodanów czujesz się senny i nie masz siły na wykonywanie żadnych czynności.
Umożliwi Ci ona uregulowanie poziomu cukru we krwi i zapewni wysoki poziom energii na
cały dzień. Warto jednak pamiętać, że jest to dieta restrykcyjna i przed podjęciem decyzji o
jej stosowaniu należy skonsultować się z dietetykiem. Nasz ekspert pomoże Ci dobrać
odpowiedni typ diety do Twoich potrzeb i poleci konkretny plan z naszej oferty. Więcej informacji znajdziesz keto dieta

Zapraszamy również do naszego sklepu znajdziecie tam właśnie dietę ketogeniczną

O TUTAJ